eindredacteur voor publicaties in de socialprofitsector

Het Cédric Hèle Instituut, Vlaams Instituut voor psychosociale oncologie, geeft opleiding aan professionele zorgverleners. Op die manier versterkt het de psychosociale zorg voor mensen met kanker en hun naasten. Hoe boeiend is het te kunnen schrijven voor deze organisatie die werkt vanuit een zorgzaam maatschappelijk engagement.

Cedric Hele instituut copywriting

dit

Sinds de lente van 2018 deed ik de eindredactie van een aantal publicaties van het Cédric Hèle Instituut:
Eindredacteur voor publicaties Cédric Hèle

daarom

Wat veel voldoening geeft aan samenwerken met het Cédric Hèle Instituut is – telkens opnieuw – hun aandacht voor alle aspecten van een publicatie. Het team is er zich sterk van bewust hoe belangrijk het is inhoud, woorden en vormgeving perfect op elkaar af te stemmen. Het Cédric Hèle Instituut levert een inhoudelijk sterke tekst aan, een grafisch bureau zorgt voor de vormgeving en ik sta in voor de eindredactie. Van meedenken over de opbouw tot de laatste check voor druk.

zo

Teksten verfijnen, de structuur verhelderen, fouten corrigeren en eenvormigheid creëren. Dat is wat ik doe bij de teksten van Cédric Hèle. Zo kan het team zelf zich focussen op de inhoud. Als betrokken buitenstaander kijk ik met een aandachtige blik naar elk woord, iedere titel, elke spatie te veel.

Ellen en Kleo van het Cédric Hèle Instituut zeggen

‘Wat zijn we blij dat we Marlies ontdekt hebben! Ze ging verder dan enkel het corrigeren en redigeren van de tekst, ze heeft ervoor gezorgd dat onze brochures en website de boodschap weergeven die we beoogden in een taalgebruik dat onze doelgroep aanspreekt. Marlies reikt woorden en zinnen aan waar je zelf niet op komt, maar die je direct herkent en die de inhoud heel mooi weerspiegelen. Een grote meerwaarde om haar te laten meedenken en om samen te werken, op een hartelijke en tegelijk professionele manier. Een aanrader voor elke eindredactie!’

Spreekt mijn schrijfstijl en manier van werken je aan?
Wil je via teksten de verbinding met je doelpubliek versterken?
Heb je een plan maar mis je de woorden?